Wednesday, February 01, 2006

9. Heijastuksia

Sisäinen markkinointi tarkoittaa henkilökunnan motivoimista ja kouluttamista asiakasystävälliseen työhön. Työntekijän asiantuntemus ja viihtyminen työssään näkyy ulospäin ja antaa asiakkaalle hyvän kuvan yrityksestä ja sitä kautta myös tuotteesta. Jos yritys ei onnistu sisäisessä markkinoinnissaan, ei voi ulkoinenkaan markkinointi onnistua täydellisesti. Jos yrityksen työntekijät ovat huolimattomia ja tylsistyneitä, tuntuu siltä, ettei asiakasta kaivata. Motivoimattomuus voi näkyä myös epäpätevyytenä siten, ettei tuotteesta osata tai jakseta kertoa tarpeeksi. Sisäinen markkinointi auttaa myös yritystä kehittämään itseään ja tuotteitaan. Onnistuneena tämä synnyttää huomattavaa kilpailuetua, sillä hyvä asiakaspalvelu huomataan ja sen avulla syntyy positiivinen mielikuva tuotteesta.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home